אבטחת HTTPS לאתר – בגוגל ממליצים לאבטח את האתר עם HTTPS או במילים אחרות להוסיף תעודת SSL לאתר
סקירה זו שואפת להתעמק בתפיסה המכרעת של אבטחת אתר עם פרוטוקול HTTPS על ידי הוספת אישור SSL.
נדונה החשיבות של תעודות SSL לאבטחת אתרים והגנת מידע, יחד עם ההמלצות של גוגל וההשפעות על קידום אתרים.
עוד באתר:
מדוע HTTPS חשוב לאתר שלך?
HTTPS, ראשי תיבות של Hypertext Transfer Protocol Secure,
ממלא תפקיד מכריע בהבטחת האבטחה והפרטיות של האתר שלך.
כאשר אתה מבקר באתר שאין לו HTTPS, הנתונים המוחלפים בין הדפדפן שלך לאתר נשלחים בטקסט רגיל,
מה שהופך אותו לפגיע ליירוט על ידי האקרים.
המשמעות היא שניתן לגשת ולנצל בקלות כל מידע רגיש, כגון אישורי התחברות או פרטי כרטיס אשראי.
על ידי הטמעת HTTPS, אתה מצפין את התקשורת בין האתר שלך לדפדפנים של המבקרים שלך,
מה שמקשה משמעותית על האקרים ליירט ולפענח את הנתונים.
הצפנה זו מבטיחה שהמידע שהוחלף יישאר חסוי ולא ניתן להתעסק איתו במהלך השידור.
כתוצאה מכך, האתר שלך זוכה לשכבת הגנה נוספת מפני איומים פוטנציאליים,
מה שמשפר את האמינות והאמינות של האתר שלך.
יתר על כן, HTTPS חיוני לשמירה על שלמות האתר שלך.
עם העלייה של התקפות סייבר ופריצות נתונים, משתמשי אינטרנט הפכו זהירים יותר בשיתוף מידע אישי באינטרנט.
אתר שאינו משתמש ב-HTTPS עלול להיות מסומן כלא מאובטח, מה שמונע מבקרים לעסוק באתר שלך,
לרכוש מוצרים או לשתף מידע רגיש. על ידי הטמעת HTTPS,
אתה מפגין את המחויבות שלך לשמירה על נתוני המשתמש,
מה שיכול לשפר משמעותית את אמון המשתמשים ולעודד אותם לקיים אינטראקציה עם האתר שלך בצורה חופשית יותר.
מה אומרת גוגל על HTTPS ו-SSL?
גוגל דוגלת בתוקף בשימוש בתעודות HTTPS ו-SSL כדי לשפר את אבטחת האתר.
למעשה, הם הבהירו כי להחזיק בתעודת SSL נחשבת לשיטה הטובה ביותר עבור כל אתרי האינטרנט.
גוגל דחפה לסביבת אינטרנט מאובטחת יותר ואף נקטה בצעדים כדי לתמרץ בעלי אתרים לאמץ HTTPS.
לפי גוגל, אתרים עם HTTPS מקבלים דחיפה קלה בדירוג מנועי החיפוש בהשוואה לאלה בלעדיו.
הם מאמינים ששימוש ב-HTTPS חיוני להגנה על פרטיות המשתמש ולהבטחת חווית גלישה בטוחה.
גוגל רוצה לספק למשתמשים שלה תוצאות חיפוש אמינות ומהימנות, ואימוץ HTTPS נתפס כצעד מכריע בהשגת מטרה זו.
גוגל גם הזהירה כי החל מגרסה 68 של דפדפן כרום, אתרים ללא HTTPS יסומנו כ"לא מאובטחים" בשורת הכתובת.
חיווי ויזואלי זה נועד לחנך את המשתמשים לגבי סיכוני אבטחה פוטנציאליים ולעודד אותם להימנע מאינטראקציה עם אתרים לא מאובטחים.
בכך, גוגל מקווה להניע בעלי אתרים לתעדף את האבטחה של האתרים שלהם על ידי הטמעת HTTPS.
יתר על כן, גוגל סיפקה הנחיות ומשאבים מקיפים כדי לעזור לבעלי אתרים לעבור ל-HTTPS בצורה חלקה.
הם מציעים תיעוד מפורט כיצד להשיג ולהתקין תעודות SSL, כמו גם עצות למניעת מלכודות נפוצות במהלך תהליך ההגירה.
גוגל גם פיתחה כלים, כגון יומן השקיפות של אישורי SSL/TLS, כדי לעזור לנטר ולהבטיח את שלמות תעודות SSL.
"האם אתה מתפשר על אבטחת האתר שלך על ידי התעלמות מ-SSL?"
התעלמות מ-SSL (שכבת שקעים מאובטחת) עבור האתר שלך עלולה לסכן את האבטחה שלו.
להלן שלוש סיבות מדוע אינך צריך להתעלם מהחשיבות של SSL:
- 1. פגיעות נתונים:
ללא SSL, הנתונים המועברים בין האתר שלך למשתמשים שלך אינם מוצפנים.
המשמעות היא שמידע רגיש כגון אישורי התחברות, פרטי כרטיס אשראי ונתונים אישיים יכולים להיות מיירטים על ידי האקרים.
על ידי אי הטמעת SSL, אתה משאיר את האתר שלך חשוף לפרצות נתונים
וחושף את המשתמשים שלך לסיכון של גניבת זהות והונאה. - 2. אמון ואמינות:
כאשר משתמשים מבקרים באתר, הם רוצים ביטחון שהמידע שלהם מאובטח.
ראיית האזהרה "לא מאובטחת" בשורת הכתובת של הדפדפן יכולה לעורר ספקות לגבי אמינות האתר שלך.
יש סיכוי גבוה יותר שמשתמשים יעזבו את האתר שלך ויחפשו אפשרויות חלופיות
שמתעדפות את האבטחה שלהם. על ידי אי הטמעת SSL,
אתה עלול לאבד לקוחות פוטנציאליים ולפגוע במוניטין שלך. - 3. תוכנות זדוניות ופישינג:
תעודות SSL ממלאות גם תפקיד מכריע בהגנה על האתר שלך מפני תוכנות זדוניות והתקפות דיוג.
תעודות SSL עוזרות לזהות ולמנוע שינויים לא מורשים בתוכן האתר שלך,
ומבטיחות שהמבקרים ניגשים לגרסה המקורית והמאובטחת של האתר שלך.
הזנחת SSL פותחת את הדלת לפושעי סייבר להחדיר קוד זדוני,
להפנות משתמשים לאתרי אינטרנט מזויפים ולהונות אותם לספק מידע רגיש.
כיצד משפיע SSL על דירוג ה-SEO של האתר שלך?
הטמעת SSL (Secure Sockets Layer) באתר שלך יכולה להשפיע לטובה על דירוג ה-SEO של האתר שלך.
להלן שלוש דרכים שבהן SSL יכול להשפיע על מאמצי האופטימיזציה של מנועי החיפוש שלך:
- 1. אמון משופר במנועי חיפוש:
מנועי חיפוש, כמו גוגל, נותנים עדיפות לחוויית משתמש ומתעדפים אתרים מאובטחים.
SSL מספק שכבת אבטחה נוספת על ידי הצפנת נתונים המועברים בין הדפדפן של המשתמש לאתר שלך.
כאשר האתר שלך מאובטח ב-SSL,
הוא שולח איתות למנועי החיפוש שאתה נותן עדיפות לבטיחות המשתמש והגנה על נתונים.
זה יכול לעזור לבנות אמון עם מנועי החיפוש, מה שמוביל לשיפורי דירוג פוטנציאליים. - 2. HTTPS כאות דירוג:
בשנת 2014, גוגל הכריזה רשמית ש-HTTPS הוא אות דירוג.
אתרים עם HTTPS (הגרסה המאובטחת של HTTP) נוטים להיות בעלי יתרון קל בדירוג במנועי החיפוש
בהשוואה לאתרים לא מאובטחים.
בעוד שההשפעה של אות דירוג זה עשויה להיות קטנה יחסית, כל יתרון קטן נחשב בעולם התחרותי של SEO.
על ידי הטמעת SSL, אתה מיישר קו עם ההמלצות של גוגל ומאותת למנועי החיפוש שהאתר שלך מאובטח ואמין. - 3. ירידה בשיעורי יציאה מדף הכניסה:
חווית משתמש היא גורם מכריע בקידום אתרים.
כאשר משתמשים מבקרים באתר ונתקלים באזהרה "לא מאובטחת",
הם עשויים להיות מהססים להמשיך ועשויים לעזוב את האתר שלך מיד.
שיעור הנטישה הגבוה הזה יכול להשפיע לרעה על דירוג ה-SEO שלך.
עם זאת, על ידי הטמעת SSL והצגת סמל המנעול המאובטח בשורת הכתובת של הדפדפן,
אתה מספק למשתמשים תחושת ביטחון ומשרה אמון באתר האינטרנט שלך.
זה יכול להוביל לשיעורי יציאה נמוכים יותר, מעורבות מוגברת, ובסופו של דבר, ביצועי SEO משופרים.
לסיכום, אבטחת אתר באמצעות HTTPS היא לא רק תרגול טוב, אלא הכרח בעידן הדיגיטלי של היום.
ההמלצה של גוגל להוסיף תעודת SSL מדגישה את חשיבותה לאבטחת האתר,
הגנת מידע, אמון המשתמשים ודירוג SEO משופר.
התעלמות מעצה זו עלולה לסכן את נתוני האתר והמשתמשים שלך.